poniedziałek, 3 marca 2008

nie wolno alkoholu:)ale...

szukasz inspiracji na uroczysty obiad?przychodzi do ciebie rodzinka , może teściowa...:)
droga przyszła mamo...
jak już podkreślałam, nie jestem stworzona do gotowania, ale jak mi coś wychodzi , to po prostu trzymam sie tego,
wiec oto co na dziś przygotowałam:

skusić się na winko w postaci "wyprocentowanej";)
sosy z białym winkiem,
czekoladki z likierem,
taaak:)
ale moje drogie panie
treściwe żarełko też jest
wołowinka, cielęcinka na winie
albo..po prostu kurczaczek, zwykły tradycyjny kurczaczek, który nasiąknięty winkiem czaruje aromatem
pyszności,
prosty przepis chwila i gotowy, zamiast wątróbek do nadziewania polecam ryż z pieczarkami i cebulą, nie każdy musi lubić wątróbkę z kurcząt,
a nawet gdzieś czytałam, że kobiety w ciąży nie powinny jeść wątróbki.. czy to prawda i jakie źródło tych informacji nie powiem, bo nie pamiętam, tak tylko zapamiętałam, że żadne kaszanki wątróbki,
więc do nadzienia polecam jedynie ryż z pieczarkami ( po co kusić los) i jak ktoś woli treściwie to i z drobno pokrojonym boczkiem.
cały sekret tej potrawy tkwi w winie białym wytrawnym
ja przynajmniej takie stosuje
polewamy kurczaczka w piekarniku nie za obficie, co 15 minut,
przepis:

kurczak do 2 kg
30 dag pieczarek
ryż ugotowany, duszony w maśle i wymieszany później ze śmietaną
(10 dag boczku wędzonego surowego)
1/2 cebuli
zioła prowansalskie pieprz sól
szczypta curry
masło do nasmarowania kurczaka,

sposób przyrządzania, krok po kroku na:
pieczony kurczak

Brak komentarzy: